Haber

Toyota Land Cruiser Prado geri dönüyor

Toyota, uzun zamandır beklenen Yeni Land Cruiser Prado’nun perdesini kaldırdı.

Yenilenen Land Cruiser Prado, 70 yılı aşkın süredir güç ve dayanıklılığın simgesi haline gelen modelin tüm özelliklerini bünyesinde barındırıyor. Bir süredir ülkemizdeki tutkunlarının merakla beklediği model, Land Cruiser DNA’sını yeni teknolojilerle birleştirerek, günlük kullanımla birlikte şehir içi ve arazi sürüşlerinde çok daha yüksek performans getiriyor. Toyota, Yeni Land Cruiser Prado modelini 2024 yılının ikinci çeyreğinden itibaren Türkiye’deki müşterilerinin hizmetine sunmayı planlıyor.

72 yıl önce 1 Ağustos 1951’de “Toyota BJ” olarak dünyaya gelen Land Cruiser, tanıtımından kısa bir süre sonra Fuji Dağı’nın 6. İstasyonuna tırmanan ilk araç olarak gücünü ve dayanıklılığını kanıtladı. Toyota, ilk günden itibaren Land Cruiser’ı yolcuların en zorlu koşullardan geçip gidecekleri yere güvenli bir şekilde ulaşabilmeleri için tasarladı. Dünyanın farklı yerlerinden Land Cruiser kullanıcılarının olağanüstü deneyimleri bunu kanıtlamaya devam ediyor.

Şimdiye kadar 170’den fazla ülke ve bölgede 11,3 milyondan fazla satışla Land Cruiser, Toyota’nın en çok satan modellerinden biri haline geldi.

Geleneksel ve çağdaş yaklaşımı harmanlayan tasarım

Yeni Land Cruiser Prado, zamansız bir tasarımı çağdaş bir yaklaşımla harmanlayarak en zorlu koşulların üstesinden gelebileceğini açıkça vurguluyor. Model, köklerine dönen tasarım diliyle öne çıkarken, maceracı görüntüsüyle de dikkat çekiyor. Sertleştirilmiş ön arka köşe çizgileri ve daraltılmış alt gövdesi ile çok daha yüksek arazi performansı sağlıyor. Ancak gövde modülleri, hasar durumunda kolayca değiştirilebilecek şekilde tasarlanmıştır.

Dış tasarımında klasik Land Cruiser silüetini taşıyan yeni model, güçlü yatay çizgileriyle dikkat çekiyor. Land Cruiser Prado 4920 mm uzunluğa, 1980 mm genişliğe ve 1870 mm yüksekliğe sahiptir. Aks mesafesi 2850 mm’dir.

Yeni Land Cruiser Prado, kabinde fonksiyonellik ön plana çıkarılarak beş veya yedi koltuklu olarak tercih edilebiliyor. Land Cruiser Prado, mevcut modelde olduğu gibi yedi kişilik olarak Türkiye’de satışa sunulmaya devam edecek. Yatak olarak tasarlanan dijital kokpit ve fonksiyonel tasarım öğeleriyle donatılan araç, zorlu koşullarda sürüş yaparken bile tüm kontrollerin basit bir şekilde yönetilmesini sağlıyor. Yüksek sürüş durumu ve görüşte yapılan iyileştirmeler sayesinde sürücü her zaman yola hakim olabilir.

Güçlü motor seçenekleri ile

Yenilenen modelin motor seçenekleri de Toyota’nın zorlu ve arazi sürüş koşullarındaki dayanıklılığını yansıtıyor. Yeni model, bir dizel ve iki fuel-oil motor seçeneği ile tanıtıldı.

Türkiye pazarına sunulması planlanan 2.8 litrelik turbo dizel motor, yakıt verimliliği ve yüksek performansın ortasında güçlü bir denge sunmak üzere tasarlandı. 204 HP üreten motor, yeni sekiz vitesli Direct Shift otomatik şanzımanla eşleştirildi. Bu motorun çekme kapasitesi ise 3500 kg olarak açıklandı.

Benzinli motor seçenekleri arasında, yeni TNGA 2.4 turbo motor (279 HP), dinamik ve güçlü bir sürüş sağlayan sekiz ileri Direct Shift otomatik şanzıman ile eşleştirilmiştir. Land Cruiser Prado’nun diğer benzinli motor seçeneği ise 163 HP güce sahip 2.7 litrelik versiyon olacak.

Dayanıklılık ve performans

Yeni Land Cruiser Prado’nun klasik ve son derece güçlü farklı şasi iskeleti gövde yapısı korunurken, daha büyük Land Cruiser 300’den alınan GA-F platformu ile eşsiz arazi kabiliyeti elde ediliyor.

Yeni model, kolay hareket edebilmesi ve dar alanlardaki işlevselliği sayesinde günlük kullanımda keyifli bir sürüş deneyimi sunuyor. Aracın yeni çerçevesindeki yüzde 50 artırılan rijitliğe ek olarak, gövde ve şasi birleşik rijitliğindeki yüzde 30 artış, sürüş konforunu ve yol tutuşunu daha da ileriye taşıyor.

Elektrikli takviyeli (EPS) direksiyon sistemi de araçta ilk kez kullanıldı. Böylece zorlu arazi koşullarında sürüş esnasında hissedilen darbeler en aza indirilmiş olur. Ayrıca, tüm hızlarda daha doğrudan direksiyon yansımaları ve kolay hareket kabiliyeti elde edilir.

Yeni Land Cruiser Prado’nun artan arazi kabiliyetinin yanı sıra, yeni bir ayrılabilir ön viraj denge çubuğu dahil edildi. Yeni SDM “Ayırma Mekanizmalı Stabilizatör” teknolojisi ilk kez bir Toyota modelinde kullanıldı. Sürücü, kokpitte bulunan bir kontrol düğmesiyle viraj denge çubuğunun durumunu değiştirebilir. Bu özelliği sayesinde zorlu arazi koşullarında daha yüksek sürüş kabiliyetine sahip olurken aynı zamanda daha konforlu ve yeterli yol tutuş performansı elde edilmektedir.

Yeni Land Cruiser Prado’da Çoklu Arazi Monitörü ve Çoklu Arazi Oy Modlar da güncellendi. Çoklu Arazi Monitörünün yüksek çözünürlüklü kamerası ve ekranı, sürücünün çevresinde ve aracın altında neler olup bittiğine dair net bir görüş sağlar. Çoklu Arazi Seçimi modu, araç performansını farklı arazi koşullarına otomatik olarak uyarlar.

Yeni Land Cruiser Prado, sürücü ve yolcuların güvenliğini en üst düzeyde sağlayan T-Mate ve en gelişmiş Toyota Safety Sense 3 güvenlik özellikleriyle donatılmıştır.

Land Cruiser Prado Birinci Baskı

Yeni Land Cruiser Prado, Avrupa’da özel First Edition modeliyle satışa sunulacak. Avrupa için 3 bin adetle sınırlı sayıda üretilecek olan Land Cruiser Prado First Edition, özel tasarımıyla birlikte modelin benzersiz tarihi ile detayları bir arada sunacak. Versiyonda bulunan özel detaylar ise klasik yuvarlak farlar ve ortada yer alan farklı gövde renkleri olacak.

>

Kaynak: Carmedya.com / Araba

kesanajans.com.tr

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Başa dön tuşu