EVSİD’den uyarı: Çin ihracatta hızlandı, yeni strateji geliştirelim
Özger, EVSİD’in Ticaret Bakanlığı’nın sektörel heyet programları çerçevesinde 39 firma ile birlikte Meksika’ya iniş yaptığını belirtti.
Özger, “Meksika ile birlikte Kosta Rika, Guatemala gibi yakın ülkelerden alıcıları Türk üreticilerle buluşturdu.” 1,5 milyar dolarlık büyük ithalat hacmine sahip olan Meksika ve Latin Amerika pazarlarına yönelik faaliyetlerin önümüzdeki dönemde de devam edeceğini belirten Özger, Eylül ayında Şili ve komşu ülkelere yönelik bir organizasyon planladıklarını bildirdi. Özger, bundan sonraki adımda Türk firmalarının Meksika pazarını ve pazardaki müşterilerini tek tek ziyaret etmesinin değerli olduğunu vurguladı.
Döviz kurundaki gelişmeler ve Çin’in ihracatta ivme kazanmasıyla rekabet avantajı azalan Türk üretici için yepyeni bir strateji ortaya konulması gerektiğini belirten Özger, şöyle konuştu:
“Geçen yıl sektör olarak kilogram ihracat değerini 3,77 dolara çıkarmayı başardık. 2023’ün ilk ayında 4 dolar sınırını aştık. Rakibimiz ise 6-7 dolar ihracat yapan Avrupa ülkeleri ve hatta Çin. Nitelikli ürünlere odaklanmamız, yeni, farklı ve kâr marjlarının daha önemli olduğu anlamına geliyor: “Yüksek olduğu pazarlara girmemiz gerekiyor. Bu konuda halktan daha fazla destek bekliyoruz.”