Hyundai’den elektrikli performans: IONIQ 5 N
hyundaiPerformans tutkunlarına hitap eden N modelleriyle buluşan elektrikli mobilitenin ilk örneği IONIQ 5 N testlere başladı.
hyundai N Departmanı, İsveç’in Arjeplog kentindeki Hyundai Mobis Proving Center tesisinde, ilk yüksek performanslı seri üretilen elektrikli N modeli olan IONIQ 5 N’nin zorlu kış testlerini gerçekleştirdi. Arjeplog’daki Hyundai Mobis test alanı, Kuzey Kutup Dairesi’ne bitişik konumu göz önüne alındığında, dünyanın en sert ve en az tutuş sağlayan buzlu yüzeyleri olarak kabul ediliyor. Zemin tamamen buzla kaplıyken sıcaklık -30°C’ye kadar düşer. Akü ve şarj süresini etkileyen soğuk hava koşulları, kış aylarında elektrikli otomobillerin çalışma prensibini tamamen zorlaştırıyor. Bu doğrultuda; IONIQ 5 N’nin pilini ve HTAC dört tekerlekten çekiş sistemini test eden Hyundai N mühendisleri, çok düşük sürtünme koşullarında sürüş özellikleri ile performans kapasitesi arasında optimum dengeyi sağlamaya çalıştı.
Hyundai, IONIQ 5 N modelinde de markanın Electric Global Modular Platformunu (E-GMP) kullanıyor. Hyundai N’nin Dünya Ralli Şampiyonası’ndaki başarıları ile üst düzey performans teknolojilerini E-GMP ile birleştiren mühendisler, dünyanın en güçlü yarış pisti olan Nürburgring’de aracın yol performansını test etti. Hem İsveç hem de Almanya’da en dar virajlarda ve uzun düzlüklerde test edilen Hyundai IONIQ 5 N, tipik olarak üç ana N marka kriterinden oluşur. “Corning performansı”, “yarış pisti yeteneği” ve “günlük spor“Araba” gibi dinamikleri bir araya getiren IONIQ 5 N, Hyundai’nin elektrifikasyon stratejisindeki en hızlı üretim EV modeli olarak RM20e, RN22e, Veloster N E-TCR konseptlerini gerçek hayata uyarlıyor.
N Drift modu ile üstün sürüş keyfi
IONIQ 5 N’nin üst düzey viraj alma yeteneği, gelişmiş sürüş modlarıyla desteklenir. Sürüş modlarına ek olarak; N Drift Optimizer ayrıca otomobilin ön ve arka tork dağılımını, tork oranını, süspansiyon sertliğini, direksiyon aynalarını ve e-LSD (elektronik Sınırlı Kaymalı Diferansiyel) sistemini destekler. Her seviyeden sürücünün drift keyfi yaşamasına yardımcı olan “N Drift” modu, performans tutkunu kullanıcıları heyecanlandıracak özelliklerden biri olacak.
Yeni nesil e-LSD
IONIQ 5 N, özel olarak geliştirilmiş bir sonlu kaymalı diferansiyel olan e-LSD ile üretilmiştir. Tamamen elektronik bir kontrol ünitesi tarafından yönetilen bu diferansiyel, direksiyonun yol tutuşunu iyileştirmek için ne zaman ekstra torka ihtiyaç duyduğunu belirlemek için sensörlerden gelen tepkileri anında analiz eder. Bu şekilde e-LSD, yarış pistinde veya yüksek hızlı sürüş sırasında tutuşu en üst düzeye çıkarmak için yüksek torku değişken bir biçimde tekerleklere iletir. IONIQ 5 N ayrıca farklı sürüş modları için optimize edilmiş “N Tork” modunu aktif olarak kullanır. Hem ön hem de arka tekerlekler için tork seviyesinin seçilmesine izin veren bu sistem, gücü değişen oranlarda dört tekerleğe dağıtmak için e-LSD ile birlikte çalışır. Bu da drift modunu direkt olarak etkiler ve keyif seviyesini yükseltir.
Hyundai, önümüzdeki günlerde daha fazla teknik bilgi ve donanım ortaya koyacak. Hyundai IONIQ 5 N, Temmuz ayındaki lansmanının ardından satışa çıkacak.
>